استاندارد صاعقه گیر
استانداردهای صاعقه‌گیر‌الکترونیکی امگا ۶۰
می 2, 2017
تفاوت صاعقه گیرهای پسیو و اکتیو
صاعقه گیرهای پسیو و اکتیو چه تفاوتی با هم دارند
می 26, 2017

انواع مدلهای صاعقه گیر LIVA

انواع مدلهای صاعقه گیر LIVA

یکی از جدیدترین انواع صاعقه گیرهای الکترونیکی ، صاعقه گیر لیوا است. با نصب این سیستم بر روی ساختمان خود می توانید از آن برای افزایش ایمنی و محافظت از ساختمان و افراد استفاده نمایید . در این مقاله قصد داریم خوانندگان را با انواع مدلهای صاعقه گیر ترکیه ای LIVA و ویژگی های کلی هر کدام آشنا سازیم . این محصولات در انواع قیمت ( قیمت صاعقه گیر لیوا ) و کاربرد های متفاوت ارائه می گردد. شما می توانید متناسب با اهداف مورد نظر خود با مطالعه مشخصات فنی، صاعقه گیر مناسب را انتخاب نمایید.

شرکت صاعقه گیر لیوا Liva

شرکت الکتریکی ، الکترونیکی گروه لیوا در اوایل سال ۲۰۰۰ در ازمیر تاسیس شد. گروه لیوا که در زمینه های برق و اتوماسیون در سال های اول فعالیت می کرد ، کارهای مربوط به بخش تولید را در سال های بعد آغاز کرد و اولین طرح های محصول را بر روی سیستم های حفاظت از صاعقه متمرکز کرد. در نتیجه مطالعات طولانی ، این شرکت کارهای مربوط به میله های صاعقه گیر فعال را در سال ۲۰۰۳ به پایان رساند و با انجام آزمایشات و طراحی ها، اولین نمونه اولیه صاعقه گیر الکترونیکی لیوا تولید شد. در همان دوره، در نتیجه مذاکرات با دانشگاه فنی خاورمیانه ، این محصول تحت فشارهای منفی (-) و مثبت (+) ولتاژ بالا بر روی درجه های مختلف ولتاژ در آزمایشگاه های ولتاژ بالا در بخش مهندسی الکتریک و الکترونیک دانشگاه METUقرار گرفت و به تأیید انجمن مربوطه در تاریخ ۰۱ جولای ۲۰۰۳ رسید. لیوا برای ثبت علامت تجاری Liva از اداره علائم تجاری موسسه ثبت اختراعات ترکیه استفاده کرد و علامت تجاری در ۰۱ مارس ۲۰۰۴ به نام شرکت ثبت شد.

گروه لیوا ، که روز به روز در زمینه اتوماسیون و تولید برق در حال رشد است ، مطالعات نهادینه سازی را نیز به پایان رساند . گروه لیوا ، که کیفیت را به عنوان اولین هدف در محصولات تولید شده توسط خود انتخاب کرده است ، کیفیت خود را با گواهینامه هایی که گرفته همچنان ارائه می دهد. برای این منظور، گواهی تضمین ۲۵ ساله توسط اداره کل صنعت و تجارت برای حمایت از مصرف کننده و رقابت به میله های صاعقه گیر داده شد. در همان زمان ، میله های صاعقه گیر برای بار دوم با استاندارد NFC 17-102 در آزمایشگاه های ولتاژ بالا بخش مهندسی الکتریک و الکترونیک دانشگاه METU مورد آزمایش قرار گرفتند و در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۰۷ به تأیید انجمن مربوطه رسیدند.

با گرفتن گواهینامه جداسازی قطعات میله صاعقه گیر رادیواکتیو ، گروه لیوا ، در همان زمان پس از آنکه آژانس انرژی اتمی ترکیه میله های صاعقه رادیواکتیو را ممنوع کرد، در این مورد به یکی از شرکتهای مجاز شماره گذاری تبدیل شد. این شرکت مطالعات سیستم مدیریت کیفیت خود را در آگوست ۲۰۰۴ به منظور حفظ رقابت در بازار داخلی و خارجی در چارچوب اتحادیه اروپا ، تولید و کنترل با کیفیت استاندارد سالم ، افزایش رضایت مشتری و سهم بازار خود به پایان رساند و شایسته است گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت TS EN ISO 9001: 2000 را دریافت کند.

ویژگی صاعقه گیر لیوا در برابر شرایط طبیعی

میله صاعقه گیر فعال لیوا ، سیستم تحریک جریان زودرس (انتشار سریع جریان [ESE]) ، مطابق با اصل میله برقگیر عمل می کند. فعل و انفعالات شیمیایی و خوردگی فولاد ضد زنگ (Inox) از موادی تولید شده است که قطعات فلزی میله صاعقه گیر را حمل خواهد کرد. این ویژگی میله صاعقه در برابر شرایط طبیعی سنگین برای مدت طولانی در روز اول است و آن را قوی و با دوام نگه می دارد.

کاتالوگ و مشخصات انواع صاعقه گیر لیوا

انواع مدلهای صاعقه گیر لیوا

صاعقه گیر مدل LAP-CX 070

لیوا مدل LAP-CX070
صاعقه گیر لیوا LAP-CX070

میله های صاعقه گیر نوع ESE یا ESEAT لیوا:

LAP-CX 070T

میله صاعقه گیر فعال نوع LAP-CX 070T لیوا، یک میله صاعقه گیر است که طبق اصل “انتشار زودرس جریان ESE یا ESEAT ” کار می کند. میله صاعقه گیر قادر خواهد بود سالها در برابر شرایط سخت آب و هوایی عمل کند. می توان آن را به راحتی بر روی یک رسانای ۲xØ۸ میلی متر و یک تیر فلزی ۲ اینچی با لوازم جانبی اتصال نصب نمود.

میله صاعقه گیر فعال نوع LAP-CX 070T لیوا، باید با یک تست فعال سازی در دوره های بیش از یک سال و یا هنگام برخورد صاعقه فعال شود. سوکت تست میله صاعقه گیر در زیر بلوک انرژی قرار دارد. به منظور انجام تست فعال سازی پس از نگهداری دوره ای و یا صاعقه به راحتی می توان یک کابل تست را از سر میله برقگیر به پایانه آزمایش سیستم بارگیری کرد. این امر تست فعال سازی را در بررسی های دوره ای آسان می کند.

قطعات فلزی میله صاعقه گیر فعال نوع LAP-CX 070T لیوا که حمله صاعقه را به همراه خواهد داشت از مواد فولاد ضد زنگ (Inox) در برابر فعل و انفعالات و خوردگی ساخته شده اند. میله صاعقه گیر در برابر شرایط سنگین طبیعی برای مدت طولانی مقاوم و بادوام باقی می ماند.

آزمونها و گواهینامه ها

آزمایشات و گواهینامه های میله های صاعقه گیر فعال لیوا در زیر آورده شده است.
آزمون زمان پرش از ولتاژ ضربه صاعقه (Δt):
۱- میله صاعقه گیر توسط آزمایشگاه ولتاژ بالا بخش برق و الکترونیک دانشگاه METU ترکیه مطابق با استاندارد NFC 17-102 آزمایش شده است. تست زمان آزمایش پرش از ولتاژ صاعقه (انتشار جریان سریع) ( (Δt. تأیید شده است که میله صاعقه گیر با استانداردهای مربوطه مطابقت دارد.
۲- میله صاعقه گیر توسطآزمایشگاه CNAS (Ilac-MRA) (چین) مطابق با استاندارد NFC 17-102 آزمایش شده است. تست زمان آزمایش پرش از ولتاژ صاعقه (انتشار سریع جریان) ( (Δt. صاعقه گیر با استانداردهای مربوطه مطابقت دارد.
آزمایشگاه CNAS (Ilac-MRA) یکی از اعضای انجمن بین المللی اعتبار سنجی است.
۳- میله صاعقه گیر در آزمایشگاه LCOE (Laboratorio Central Oficial De Electrotecnia) (اسپانیا) مطابق با استاندارد NFC 17-102 آزمایش شده است. تست زمان آزمایش پرش از ولتاژ صاعقه (انتشار سریع جریان) ( (Δt. صاعقه گیر با استانداردهای مربوطه مطابقت دارد.
۴- میله صاعقه گیر توسط آزمایشگاه تست الکتریکی با جریان بالا HIZAL ترکیه مطابق با استاندارد NFC 17-102 آزمایش شده است. تست زمان آزمایش پرش از ولتاژ صاعقه (انتشار جریان سریع) ( (Δt. تأیید شده است که میله صاعقه گیر با استانداردهای مربوطه مطابقت دارد. مقدار (Δt) مطابق با میله منفعل/ استاندارد میله صاعقه گیر فعال افزایش زمان ابتدای گیرایی را نشان می دهد.

 

Liva-CX-070
کاتالوگ لیوا Liva-CX-070

تست ضربه ولتاژ ضربه ای جریان بالا (kA):
۱- میله صاعقه گیر در آزمایشگاه ولتاژ بالا در بخش برق و الکترونیک دانشگاه METU با پالس های جریان ۱۰۰ کیلو آمپر آزمایش شده است و مستند شده است که هیچ تغییر یا خرابی در خصوصیات آن وجود ندارد.
۲- میله صاعقه گیر در آزمایشگاه تست SIGMA با پالس های جریان ۱۱۵kA در استانداردهای TS EN 50164-1 مورد آزمایش قرار گرفته است و مستند شده است که هیچ تغییر یا خرابی در خصوصیات آن وجود ندارد.
۳- میله صاعقه گیر در آزمایشگاه LCOE (Laboratorio Central Oficial De Electrotecnia) آزمایش شده است که دارای یک گواهینامه اعتباربخشی بین المللی است ، با پالس های جریان ۱۰۰ کیلو آمپر در شکل موج ۱۰ / ۳۵۰μs و مستند شده است که هیچ تغییر یا خرابی وجود ندارد.
۴- میله صاعقه گیر در آزمایشگاه تست برق ولتاژ بالا و جریان بالا (HIZAL) با پالس های جریان ۱۰۰ کیلو آمپر آزمایش شده است و مستند شده است که هیچ تغییر یا خرابی در خصوصیات آن وجود ندارد.

آزمایشات محیطی :
میله صاعقه گیر در آزمایشگاه تست LVT با مقاومت در برابر شرایط محیطی (مه شور) آزمایش شده است و مستند شده است که هیچ تغییر یا خرابی در خصوصیات آن وجود ندارد.
آزمایشگاه LVT عضو انجمن بین المللی اعتبار سنجی است.

تست نفوذناپذیری اجسام مایع / جامد:
میله صاعقه گیر با استفاده از استانداردهای TS 3033 EN 60529 در آزمایشگاه های معتبر انجمن اعتباربخشی اروپا (EA) و انجمن بین المللی اعتبارسنجی آزمایشگاه (ILAC) آزمایش شده است و آزمایش مطابق با استانداردهای TS 3033 EN 60529 انجام شده است ، و در نتیجه آزمایشات ، مستند شده است.

گواهینامه گوست: میله صاعقه گیر دارای گواهی “گوست” است.
گواهینامه CE: میله صاعقه گیر دارای گواهینامه مطابق با اروپا “CE” است.
دوره گارانتی: دارای گواهی “۳۰ سال ضمانت” است ؛ البته مدت گارانتی ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد.

صاعقه گیر مدل LAP-CX 040

صاعقه گیر لیوا مدل LAP-CX040
صاعقه گیر لیوا مدل LAP-CX040

میله های صاعقه گیر نوع ESE یا ESEAT لیوا:

LAP-CX 040T

میله صاعقه گیر فعال نوع LAP-CX 040T لیوا، یک میله صاعقه گیر است که طبق اصل “انتشار زودرس جریان ESE یا ESEAT ” کار می کند. میله صاعقه گیر قادر خواهد بود سالها در برابر شرایط سخت آب و هوایی عمل کند. می توان آن را به راحتی بر روی یک رسانای ۲xØ۸ میلی متر و یک تیر فلزی ۲ اینچی با لوازم جانبی اتصال نصب نمود.

میله صاعقه گیر فعال نوع LAP-CX 040T لیوا، باید با یک تست فعال سازی در دوره های بیش از یک سال و یا هنگام برخورد صاعقه فعال شود. سوکت تست میله صاعقه گیر در زیر بلوک انرژی قرار دارد. به منظور انجام تست فعال سازی پس از نگهداری دوره ای و یا صاعقه به راحتی می توان یک کابل تست را از سر میله برقگیر به پایانه آزمایش سیستم بارگیری کرد. این امر تست فعال سازی را در بررسی های دوره ای آسان می کند.

قطعات فلزی میله صاعقه گیر فعال نوع LAP-CX 040T لیوا که حمله صاعقه را به همراه خواهد داشت از مواد فولاد ضد زنگ (Inox) در برابر فعل و انفعالات و خوردگی ساخته شده اند. میله صاعقه گیر در برابر شرایط سنگین طبیعی برای مدت طولانی مقاوم و بادوام باقی می ماند.

بیشتر بخوانید:  قیمت صاعقه گیر لیوا

صاعقه گیر مدل LAP-DX 250

صاعقه گیر لیوا مدل LAP-DX_250
لیوا مدل LAP-DX_250

میله های صاعقه گیر نوع ESE یا ESEAT لیوا:

LAP-DX 250

سیستم انتشارسریع جریان ESE “میله صاعقه گیر فعال LAP-DX250 ” مطابق اصل کار می کند. برقگیر، قطعات فلزی میله صاعقه گیر برای حرکت در برابر فعل و انفعالات شیمیایی و خوردگی فولاد ضد زنگ (Inox) از مواد تولید شده است. این ویژگی برای محافظت در برابر صاعقه ، مقاوم و با دوام است.

سیستم انتشارسریع جریان ESE با توجه به اصل اثر میدان الکترو اتمسفر میله صاعقه گیر فعال لیوا نوع LAP-DX 250 ، متشکل از انرژی موجود در هوا از تغییر شدت میدان الکترواستاتیکی و الکترومغناطیسی است. همانطور که در تصویر مشاهده می شود ، از شافت میانی عایق بندی شده و دارای یک پالس ژنراتور ولتاژ بالا با پتانسیل آزاد است.

مشخصات دستگاه

فلز مورد استفاده: از میله صاعقه گیر ، از فولاد ضد زنگ با توجه به شرایط شدید طبیعی استفاده می شود.
ضربات صاعقه گیر: یک قطر ۲۵ میلی متری ساخته شده از فولاد ضد زنگ ، بخشی است که صاعقه را می گیرد.
بلوک الکترو انرژی: در شافت مرکزی در داخل بخش مستقل حاوی مولد پالس ولتاژ بالا.
الکترودهای یونی: الکترودها ایجاد پالس های ولتاژ بالا را که در مولد پالس ولتاژ بالا یونی تولید می شوند ، امکان پذیر می کنند.
الکترود اتصال زمین: ساخته شده از فولاد ضد زنگ از قطر ۲۵ میلی متر ، رسانا و از طریق بلوک های ترمینال بخشی از بار الکتریکی تشکیل شده توسط صاعقه به زمین.
آداپتور اتصال مستقیم: یک میله صاعقه گیر ۲ اینچی بدون استفاده از دستگاهی که دکل را بهم متصل کند.

برای مطالعه بیشتر

شدت میدان الکتریکی در جو در مواردی که طوفان های شدید ابرهای دارای بار الکتریکی ۱۰ تا ۲۰ کیلو ولت بر متر بالا می روند. هنگامی که میدان الکتریکی ابرهای طوفان به مقادیری می رسد که ممکن است ناشی از رعد و برق باشد (۵۰ کیلو ولت در متر بیشتر است)، میله صاعقه گیر الکترونیکی به لطف بلوک انرژی این انرژی را ذخیره کرده و در فواصل کوتاه شروع به تولید پالس های ولتاژ بالا می کند. این پالس ها از طریق سه الکترود یونی، یون های تخلیه شده به داخل تونل یون را نشان می دهند. طوفان ها یون های شارژ شده از ابر یونی را که به طرف تونل بین سر و ابرها پخش می شود، مسیر شارژ اصلی را تشکیل می دهند.

هنگامی که توزیع میدان الکتریکی تغییر می کند، یا هنگامی که شدت میدان الکتریکی افزایش می یابد، در ابرهای در حال ظهور و در حال رشد عنوان ضربه های تخلیه پیشرو افزایش می یابد. این ضربه ها پیشروترین ضربه های تخلیه هستند که صاعقه را ایجاد می کنند و ضبط تا زمان وقوع صاعقه ادامه دارد. شدت مولد پالس ولتاژ بالا صاعقه گیر فعال LAP-DX 250 از طریق میدان الکتریکی بین زمین و ابر، به هر حال، خطر بازگشت به ایجاد صاعقه وجود دارد. این ساختار سطح بالایی از یونها را در بلوک انرژی فراهم می کند. پس از اینکه گرفتن روند رخ داده است، صاعقه گیر فعال لیوا آماده است تا چرخه جدیدی را آغاز کند.

آزمونها و گواهینامه ها

صاعقه گیر فعال لیوا نوع LAP-DX 250 کیفیت خود را با آزمایش های مختلف در محیط آزمایشگاه ثابت کرده است. آزمایشات در زیر آورده شده است.
آزمون زمان پرش کشش برخورد صاعقه (Dt): میله صاعقه گیر ۲۰-۱۵ نوامبر ۲۰۰۸ بخش برق و الکترونیک دانشگاه METU در آزمایشگاه ولتاژ بالا NFC 17-102 زمان پرش ولتاژ صاعقه استاندارد (هشدار سریع جریان) برای مطابقت با استانداردهای مربوط به میله صاعقه گیر، آزمایش و گواهی شده است.
گارانتی: دارای گواهینامه گارانتی ۳۰ سال وزارت صنعت و تجارت است.

جدول مشخصات انواع صاعقه گیر لیوا

2,424 total views, 4 views today

1 دیدگاه

  1. خرید گفت:

    سلام.وبسایتتون خیلی خوب و مفیده.به کارتون
    ادامه بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *